Загальна інформація
Пріоритетним і визначальним вектором освітньої діяльності ХДУХТ є надання вищої освіти не як суми знань, а як формування фахівця з глибокими знаннями, що мають теоретичне обґрунтування і практичну значущість.
Основні принципи системи освіти університету:
Престижність навчання в університеті
Адекватність світовим стандартам за змістом
підвищення академічного, наукового рівнів освіти та її соціально-прикладного значення
фундаментальність і багатоступеневість освітньої та професійної підготовки фахівців
Шлях розвитку університету характеризується постійним пошуком нових форм і методів викладання та засвоєння знань. Перехід до системи освіти, що відповідає сучасним запитам людини, суспільства і держави, потребам розвитку інноваційної економіки, міжнародним зобов’язанням України у сфері освіти, здійснюється на основі Концепції освітньої діяльності ХДУХТ.
Основні елементи концепції інноваційної освіти в університеті:
Реалізація системи ступеневої інтегрованої неперервної освіти
Структура освіти в університеті включає професійно-технічну, вищу (за освітніми рівнями "бакалавр", "магістр" та освітньо-кваліфікаційним рівнем "спеціаліст"), післядипломну освіту, аспірантуру, докторантуру, самоосвіту.
Удосконалення змісту освіти
Формування і структуризація навчальних планів відповідно до принципів Болонського процесу уніфікація напрямів підготовки.
Запровадження кредитно-трансферної системи організації навчального процесу (ЄКТС).
Відкриття нових спеціальностей, розробка варіативних компонентів стандартів освіти університету.
Широке використання активних методів навчання, інноваційних навчальних технологій
для формування творчого стилю діяльності майбутнього фахівця і суттєвого підвищення мотивації, глибини і повноти оволодіння професією; активізації науково-дослідної роботи.
Цілеспрямована всеохоплююча інформатизація навчання
Широке впровадження у систему освіти методів і засобів інформаційних і комунікаційних технологій;
створення на їх основі інформаційно-освітнього середовища;
формування предметно-орієнтованого інформаційного забезпечення електронного навчання;
надання можливостей використання засобів і сервісів середовища та доступу до веб-ресурсів суб'єктам освітнього процесу.
Забезпечення навчального процесу науково-методичними матеріалами нового покоління
Інтеграція навчання, наукових досліджень, виховної роботи
Розвиток навичок самоосвіти студентів, організація їх самостійної роботи
Організація самостійної роботи студентів – це пошук взаєморозуміння різних поколінь, це встановлення зв'язків між свободою і відповідальністю, це узгодження прагнень викладачів і інтересів студентів, це побудова "освітньої зустрічі", в якій формується самостійність як головна мета освіти, як особлива якість професійної свідомості майбутнього спеціаліста.
Скорочення питомої ваги аудиторних годин обумовило початок відходу від дидактичної парадигми авторитарного навчання і становлення демократичної парадигми. При цьому відбулися радикальні зміни професіональної позиції викладача, який тепер виступає в процесі навчання як консультант, помічник, а студент – як партнер.